14 dagar

Idag har jag varit rökfri i 14 dagar. Jag är stolt över mig själv, fast jag tycker det är jävligt jobbigt. Det händer hela tiden att jag tänker "äh,vafan, nu går jag o köper cigaretter istället" men jag gör det aldrig.
Jag hade kanske gjort det om jag hade känt att jag har råd till det, vem vet.

Det känns hela tiden som att det är någonting som fattas, t ex när jag dricker kaffe brukar jag tänka, va skulle jag göra nu igen? jajustja, ut o röka. NEJ!
Hela tiden är det samma sak, när jag går av bussen så vill jag ta en cigg, även fast jag inte är sugen, utan för att jag alltid har gjort det.
Samma sak som när jag väntar på en kompis, vaknar eller ätit. Sjukt att de flesta ciggen man röker, röker man har som rutin att röka vid just de tillfällena. Härligt att slippa skiten.

Jag har fortfarande inte fått svar från vårcentralen om vad det är för fel på mina lungor, men nu när jag slutat röka har jag inte lika ont och därför är det inte lika viktigt för mig att få ett svar från dom heller. Klar att jag vill veta vad det är, men nu kan jag sova på nätterna och göra vad jag vill på dagarna utan att det känns som att jag ska dö. Så ta tid på er om ni vill det, jag kan leva med det.

Nu kommer snart amanda hem, och det är skitfint väder nu, så jag hoppas på att hon är pigg och vill ut o gå!
Vi får se, hon kanske är jättetrött.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan :)
hoppas allt är bra
ville önska en fortsatt bra dag
:)
kram www.enlitentax.blogg.se
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
om du tycker hon är fin så kanske du kunnat lägga en röst på henne?:)

2008-05-19 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0